Shu Uemura


Shu Uemura is een edgy, luxueus en zeer effectief merk. Het is een merk van wereldartiesten. Moderne stijl wordt gecombineerd met tijdloze kennis om het haar sexy en artistiek te laten zijn maar toch draagbaar.

  • Snelle levering en vanaf €40,- geen verzendkosten

  • Professionele klantenservice

  • Veilig shoppen

  • Breed assortiment

  • Voor 17:00 besteld volgende dag in huis

Shu Uemura


Shu Uemura is een edgy, luxueus en zeer effectief merk. Het is een merk van wereldartiesten. Moderne stijl wordt gecombineerd met tijdloze kennis om het haar sexy en artistiek te laten zijn maar toch draagbaar.

Oosterse puurheid en westerse glamour vormen de bron van inspiratie voor de luxe haarverzorgings- en stylingproducten. Natuurlijke ingrediënten zoals Lotus en het door de zuiverende Japanse onsen baden geïnspireerd ferment vormen de basis voor alle Shu Uemura producten. Verrijkt met de meest keizerlijke oliën afkomstig van de Muskusroos en de Camelia bloem. 

Als tiener raakte mr. Shu Uemura geïntrigeerd door haarstyling en make-up. Hij besloot zich in te schrijven bij de Tokyo Beauty Academy. Bij deze Academy lag de focus op zowel haarstyling als make-up, precies hetgene waar mr. Shu Uemura zoveel passie voor heeft.

Zijn eerste opdracht als visagist was in 1957 voor de film Joe Butterfly, opgenomen in Japan. Eind jaren ‘50 verliet mr. Shu Uemura Japan om door te breken als visagist in de filmindustrie in Hollywood. Zijn grote debuut was met de film ‘My Geisha’ in 1962, de visagist die voor de productie van deze film werkte was ziek geworden en zo kwam mr. Shu Uemura aan zijn eerste grote opdracht. Iedereen was zeer onder de indruk. Hij toverde voor deze film de beroemde actrice Shirley Maclain om tot een echte Japanse Geisha. Na alle lof voor o.a. deze film, groeide mr. Shu Uemura uit tot één van Hollywood’s favoriete visagisten.

Mr. Shu Uemura lanceerde zijn eerste beautyproduct in 1960. Hij vond uit dat ‘olie verwijdert olie’ en kwam met de eerste Cleansing Oil, die de huid schoner maakt dan zeep en ook nog eens de huid hydrateert. In Azië staat ditzelfde product vandaag de dag nog steeds op nummer één.

Zijn filosofie werd ook voorgezet in Shu Uemura Art of Hair dat in 2007 gelanceerd is; een mooie coupe start met goed verzorgd haar. Mr. Shu Uemura was een getalenteerde artiest die gedreven werd door innovatie. Daarnaast heeft hij een unieke filosofie achtergelaten waarmee hij een revolutie teweeg heeft gebracht in de wereld van cosmetica. Zijn doel was om de kunst van het kappersvak neer te zetten als de extensie van de schoonheid van de vrouw. Shu Uemura Art of Hair brengt de kracht van de natuur en wetenschap samen met de passie en gevoeligheid van een artiest. Deze perfecte balans behoort tot de unieke wereld van Shu Uemura.

Shu Uemura Art of Hair wordt gedreven door 4 brand fundamentals: natuurlijke ingrediënten, Shu hair stylists, Shu art factory & Tokyo flair. Over de hele wereld zijn wij op zoek naar de meest zeldzame bloemen en meest waardevolle oliën om het haar te herstellen en de schoonheid te vergroten.
Versterkt door de wetenschap geven deze zeldzame natuurlijke ingrediënten het haar een natuurlijke look en feel.

Door het uitgebreide assortiment van Shu Uemura Art of Hair is er voor elke haarbehoefte of hoofdhuid een verzorgende oplossing.
1 lijn = 1 kleur = 1 oplossing = 1 keizerlijk ingrediënt

Al eeuwenlang gebruiken de Japanse schilders de term ‘haigos’ als omschrijving van de vermenging van
kleuren op een verfpalet. Binnen Shu Uemura Art of Hair staat deze term voor de vermenging van stylingproducten om unieke, gepersonaliseerde texturen & resultaten te creëren in het haar.

 “Blijf altijd denken, verbeteren, innoveren en iets creëren met universele schoonheid.” – Mr. Shu Uemura