Fragonard

Het was kort voor de Eerste Wereldoorlog dat Eugène Fuchs, een ondernemer met een hart voor de magie van parfum, besloot om zijn eigen parfumerie op te zetten op de basis van het nieuwe concept om parfumproducten direct aan de toeristen te verkopen die de charme van de Franse Rivera wilden ontdekken. Parfumerie Fragonard werd geopend in 1926. Eugène Fuchs koos ervoor om de geuren te noemen naar de beroemde schilder in Grasse, Jean-Honoré Fragonard (1732-1806). Dit als een eerbetoon aan zowel de stad Grasse als de verfijning van de 18de-eeuwse kunst.

Artikelen 1 tot 48 van 105 in totaal

per pagina
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

  • Snelle levering en vanaf €40,- geen verzendkosten

  • Professionele klantenservice

  • Veilig shoppen

  • Breed assortiment

  • Voor 17:00 besteld volgende dag in huis

Fragonard

Het was kort voor de Eerste Wereldoorlog dat Eugène Fuchs, een ondernemer met een hart voor de magie van parfum, besloot om zijn eigen parfumerie op te zetten op de basis van het nieuwe concept om parfumproducten direct aan de toeristen te verkopen die de charme van de Franse Rivera wilden ontdekken. Parfumerie Fragonard werd geopend in 1926. Eugène Fuchs koos ervoor om de geuren te noemen naar de beroemde schilder in Grasse, Jean-Honoré Fragonard (1732-1806). Dit als een eerbetoon aan zowel de stad Grasse als de verfijning van de 18de-eeuwse kunst.

De geest van Eugène Fuchs is loyaal doorgevoerd door de drie daaropvolgende generaties die het bedrijf runnen en nog steeds runnen. Op hun initiatieven zijn er in Grasse, Eze en Parijs ook nieuwe productie-installaties en verkooppunten geopend. Het was onder het ambt van Jean-Francois Costa dat de Parfumerie Fragonard door een snelle expansie en modernisering ging. In de jaren zeventig ontwierp hij een grote en unieke collectie antieke parfum gerelateerde artikelen die Fragonard verrijkt hebben en de stad Grasse een nieuwe culturele dimensie geven. De dochters van Jean-François Costa, Agnès en Françoise, waken vandaag de dag over het lot van de parfumerie en zijn net zo gemotiveerd als de vorige generaties om het bedrijf voort te zetten, terwijl ze zich aanpassen aan de huidige behoeften en behoeften van de markt.